Co to jest blog? Definicja

Co to jest blog?

Co to jest blog? Kiedy w latach 90. opublikowano pierwsze prywatne dzienniki internetowe w Internecie, wiele osób było powszechnie podejrzanych. Czy autorzy chcieli zmienić swoje życie w dokumentalne mydło poprzez swobodną autoprezentację w Internecie? Oraz: Kogo obchodzi, jakie spontaniczne myśli znikąd na blogu Hinza i Kunza o wydarzeniach na świecie?

Jakie informacje musisz podać opinii publicznej między dwoma propozycjami przepisów? Niecałe dwadzieścia lat później globalna scena blogerów ugruntowała swoją pozycję. Zainteresowani użytkownicy mają dostęp do około 170 milionów blogów z mnóstwem wiadomości i opinii, porad i wskazówek, sugestii dotyczących zakupów, w skrócie z wszelkiego rodzaju treściami.

Osobiście, ale nie prywatnie!

Blog jako dziennik publiczny. Ponieważ termin blog nie jest łatwy do przetłumaczenia jako „dziennik online”. Jest to sztucznie stworzone słowo, połączenie sieci i dziennika, gdzie „log” to skrót od „logbook”. Jeśli traktujesz tę nazwę poważnie, bieżące wydarzenia są publikowane na blogu.

Nie dotyczą one jednak prywatnych kłopotów kapitana czy blogera, ale nawigacji, warunków klimatycznych, kursu, jaki statek podąża lub powinien podążać.

Ich znaczenie dla czytelnika wynika z trafności tematycznej, zabawnej formy prezentacji lub autorytetu, jaki przypisuje blogerowi. Innymi słowy: Blog może być prowadzony jako blog specjalistyczny , może obsługiwać dowolną liczbę postów w szczególnie zabawny sposób lub może również dostarczać najświeższe informacje od osób publicznych, uznanych autorytetów, celebrytów, pięciogwiazdkowych szefów kuchni lub dziennikarzy z obszarów kryzysowych .

To czy tamto, kto lub co?

Blogi są poza ostatecznymi regulacjami. Tak bardzo, jak się staramy, nie ma jednej definicji tego terminu. W międzyczasie nie było nawet możliwe uzgodnienie płci, więc użytkownicy wahają się między męskim artykułem „blog” a nijakim „blog”.

Podobnie istnieją światy między rodzajami użytkowania. Firmy prowadzą komercyjne blogi, aby dostarczać informacji o swoich produktach , podczas gdy osoby prywatne zajmują się podtrzymywaniem życia lub opowiadaniem historii . Niektóre w rzeczywistości zapewniają rodzaj spojrzenia na pępek, inni po prostu formułują kilka uwag i słów kluczowych wokół swoich programów partnerskich .

Dla jednego jest to teoria spiskowa, dla drugiego tajemnice algorytmów wyszukiwarek Google i S-a, jednak można się zgodzić, że blog nie jest ulicą jednokierunkową i nie przedstawia monologu.

Blog, który chce przyciągnąć szerszą publiczność, komunikuje się ze swoimi czytelnikami i jest rozumiany przez prowadzącego jako część kompleksowego dyskursu. Blog generalnie wykracza poza siebie, nawet jeśli tematy są traktowane w bardzo osobisty sposób.

Struktura i funkcje bloga!

Komunikacja nie jest ulicą jednokierunkową . W związku z tym posty na większości blogów są ułożone w sposób przyjazny dla czytelnika , a dodatkowe funkcje są zintegrowane. Opublikowane artykuły można sortować chronologicznie lub tematycznie – przy intensywnym blogowaniu wskazane jest połączenie kilku opcji.

Możliwe jest również tworzenie kategorii według rodzaju artykułu – na przykład jako notatki, aforyzmy, zbiory wierszy lub przepisów, glosariusz , komentarz, artykuł gościnny, artykuł w gazecie i tym podobne.

W przypadku nowych postów bloger ma możliwość wyświetlenia ich w całości lub w części na stronie głównej. Funkcja „Szukaj” ułatwia dużym blogom szybsze znajdowanie określonych postów w archiwum.

Aby blog stracił swój monologiczny charakter, zintegrowano przynajmniej jedną funkcję, która umożliwia czytelnikom pozostawianie komentarzy. Księga gości lub forum, integracja kont w mediach społecznościowych, takich jak Facebook , Twitter czy YouTube, kanały RSS i oczywiście wzajemne linki oferują dalsze funkcje komunikacyjne .

Powinien być również możliwy kontakt mailowy.

Serwer społecznościowy lub własny.

Twórz blogi za darmo. Założenie prywatnego bloga nic nie kosztuje – teraz zajmuje się tym około 200 dostawców bezpłatnych blogów. Bloger staje się częścią społeczności i otrzymuje wymagane oprogramowanie oraz wsparcie techniczne.

Jednak te bezpłatne blogi są ograniczone pod względem projektowania stron internetowych i funkcji . Na przykład znanym i często używanym dostawcą jest Jimdo. W przypadku użytku komercyjnego, w którym zintegrowany jest własny adres URL i domena, a także rozszerzone funkcje i znacznie więcej przestrzeni internetowej, blogerzy muszą płacić od dwóch do trzech cyfr rocznie niektórym dostawcom.

Jeśli chcesz prowadzić swojego bloga na własnym serwerze, możesz na przykład pobrać bezpłatne oprogramowanie WordPress , ale potrzebujesz minimalnej wiedzy technicznej, aby pomyślnie go zainstalować i skonfigurować bloga.

Pierwsze kroki do własnego bloga

Chcesz założyć własnego bloga? Wtedy powinieneś dobrze się wcześniej przygotować. Nie tylko zacznij pisać, zaplanuj swoją witrynę w ukierunkowany sposób .

Wyszukiwanie tematów

Zdecyduj się na temat swojego bloga. Na dłuższą metę ogranicz się do jednego tematu. Ustaw się tak, aby później rozszerzyć temat. Istnieje wiele tematów, które można zbadać później.

Jeśli piszesz na stałe na swojego bloga, temat powinien dostarczyć dużo materiału. Skoncentruj się na własnych zainteresowaniach. Pisanie bloga musi być zabawne. Połącz swój pomysł na blog ze swoimi hobby. Czy potrafisz długo zajmować się tematem i nie nudzić się?

Utwórz mapę myśli i poszukaj odpowiednich tematów. Skoncentruj się na jednym temacie, aby lepiej zdefiniować swój blog.

  • Warto przyjrzeć się rynkowi .
  • Jak duży potencjał ma ten temat?
  • Czy jest wystarczająca podaż i popyt ?

Cele bloga

Planując swojego bloga, zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki temu blogowi . Czy Twoim celem jest po prostu przekazanie swojego hobby? Czy starasz się generować dochody ze swojego bloga.

To zależy od tego, jakie cele sobie wyznaczysz. Na tym opiera się dalsze planowanie. Zadaj sobie pytanie, jak najlepiej zrealizować swoje plany. Które kryteria sukcesu są dla Ciebie istotne? Pomyśl o swojej grupie docelowej.

Cele SMART

  • Konkretny:  cel ma być precyzyjnie określony.
  • Mierzalne:  cel jest mierzalny.
  • Zaakceptowano: każdy może to zaakceptować i pracować nad tym.
  • Realistyczne:  to jest osiągalne.
  • Planowane: kiedy należy osiągnąć cele?
  • Niezbyt wiele i częściowych celów: maksymalnie 5 bramek.
  • Koncentracja : zapisz duże i małe cele.

Posty na blogu

Projekt postów na blogu ponownie stawia pytanie, co chcesz osiągnąć dzięki swojemu blogowi.

Prowadzisz bloga hobbystycznego ? A może jest to blog prezentujący Twoją firmę ? Masz inne wymagania co do bloga, który ma reprezentować Cię zawodowo, niż na blogu hobbystycznym. Ważne jest, abyś zapoznał się z tematem i regularnie go czytał. Bądź na bieżąco z wiadomościami z Twojej dziedziny . Twoi czytelnicy potrzebują wartości dodanej , którą masz im do zaoferowania.

Networking

Samo blogowanie nie wystarczy. Potrzebujesz sieci , co oznacza kontakty towarzyskie . Współpracując z innymi blogerami i witrynami internetowymi, poszerzasz swoje czytelnictwo.

Klienci i czytelnicy innych witryn internetowych Cię zauważą. Tylko w ten sposób możesz promować swoją witrynę.

W przypadku blogerów hobbystów cel marketingu blogowego zwykle nie jest tak kształtujący w projektowaniu blogów, jak w przypadku bloga firmowego .

Treść bloga

Musisz regularnie prezentować treści swoim czytelnikom. Aby spełnić ten wymóg, warto opracować plan wydawniczy. Zastanów się, kiedy będziesz pracować nad którymi tematami i kiedy zostaną opublikowane artykuły. Regularność na blogu zwiększa szansę na przyciągnięcie uwagi czytelników.

Spinki do mankietów

Nawiąż dodatkowe kontakty, łącząc i promując inne blogi. To przyciągnie uwagę innych blogerów, którzy z kolei będą Cię linkować. Dobra struktura linków wpływa również na ranking Google.

Sieć społecznościowa

Sieć społecznościowa ma obecnie wysoki priorytet. Większość odwiedzających witrynę lub blog pochodzi z serwisów społecznościowych. Facebook, Instagram i Pinterest to tylko kilka z wielu dostępnych w marketingu blogowym. Ci, którzy unikają sieci społecznościowych, tracą dużą bazę potencjalnych klientów i czytelników.

Projekt

Podobnie jak rozmowa kwalifikacyjna, projekt bloga ma wpływ na czytelnika już podczas pierwszej wizyty. Projekt Twojego bloga musi spodobać się czytelnikowi. Nie może być zbyt zagmatwany i musi mieć jasną strukturę kategorii. Projektując swoją stronę internetową, zwróć uwagę na nowe rozporządzenie RODO.

Wtyczki

Dostawcy tacy jak WordPress oferują wiele programów do optymalizacji blogów. Wspierają projektowanie i łatwo dodają ciekawe funkcje do bloga, nawet jeśli nie masz wiedzy programistycznej.

W zakresie projektowania, portali społecznościowych i linków niezwykle ważne jest, aby zwrócić uwagę na nowe rozporządzenie RODO. Obejmuje to na przykład regułę 2 kliknięć dotyczącą możliwości udostępniania i śledzenia w sieciach społecznościowych.

Kolejnym punktem w tym obszarze są pliki cookies, informacje o ich stosowaniu oraz szyfrowanie SSL, które jest dostępne bezpłatnie np. W Let’s Encrypt.

Wniosek

Dla każdego blogera ważne jest, aby znaleźć własną niszę. Internet nie chce jednolitości, ale raczej stron internetowych, które wykazują indywidualną niezależność. Musisz wypracować swoją unikalną propozycję sprzedaży, aby wyróżniać się na tle innych blogów i witryn internetowych. Zastanów się nad swoimi mocnymi stronami, a przede wszystkim baw się dobrze podczas blogowania. Dzięki dobrze opracowanej koncepcji i planowi redakcyjnemu Twój blog może być optymalnie wprowadzony na rynek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *