Siedem typów artykułów na blogu, które zwiększą ruch w witrynie

Blog

Wyrób wysokiej jakości blog zwiększa ruch organiczny i świadomość. W tym celu jednak jego zawartość musi składać się z czegoś więcej niż tylko pustych fraz lub powiązanych postów. Przeczytaj poniższe sekcje, aby dowiedzieć się, jakie treści urzekają Twoich czytelników.

Mogą to zrobić tylko najlepsze blogi

Dwadzieścia lat temu mało kto mógł sobie wyobrazić termin „bloger”. Obecnie w samych tylko krajach niemieckojęzycznych istnieje około 200 000 blogów . Ale wielu z nich ma prawie żadnych czytelników.

Dlaczego? Jeśli uważasz, że brakuje funduszy, to się mylisz. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów, blogi rozwijają się w społeczności, gdy są polecane i udostępniane. Wielu znanych blogerów zaczynało jako nieznajomi bez grosza przy duszy.

Artykuły na blogach, które naprawdę dodają wartości

Na wielu osieroconych blogach będziesz ciągle odkrywać te same błędy:

  • Niestrukturalne akapity,
  • brak zainteresowania tematycznego
  • i brak wspólnego wątku.

Jeśli chcesz zdobyć obserwujących, zastanów się, które artykuły są czytane najczęściej.

Dobrze zorganizowany blog informuje, wzbudza emocje i inspiruje. Tego typu posty przyciągną uwagę odwiedzających i stworzą lojalną bazę fanów.Jako agencja SEO zawsze zalecamy naszym klientom prowadzenie bloga tematycznego w celu zwiększenia ruchu i osiągnięcia świadomości krajowej. Ale nacisk kładziony jest wyraźnie na jakość artykułów i mieszankę różnych artykułów na blogu.

Artykuł informacyjny

Przynajmniej od czasu triumfu smartfonów większość ludzi czerpie większość informacji z Internetu. Dobrze zbadane artykuły na określony temat generują ruch organiczny i wzmacniają Twoją reputację jako eksperta.

Firma marketingowa HubSpot odkryła, że najczęściej udostępniane są posty zawierające ponad 2000 słów . Długie posty z zaufanymi źródłami tworzą wiarygodność.

Nie oznacza to jednak, że powinieneś wypełniać swoje artykuły zbędnymi informacjami. Następujące treści są odpowiednie dla Twojej grupy docelowej:

  • Statystyka
  • Wyniki badań
  • Liczby (o ile tekst nie wysycha zbytnio)
  • ciekawe fakty historyczne pasujące do tematu
  • Wykresy i tabele
  • Cytaty ekspertów

To, jaka powinna być struktura Twojego bloga, zależy od tematu. Liczby i tabele lepiej pasują do bloga technicznego niż blogu lifestyle’owego. Ale możesz też kompetentnie i informacyjnie pisać o kulturze lub modzie.

Na przykład blog „Coin Desk” regularnie publikuje wiadomości o kryptowalutach. Dzięki uporządkowanym artykułom o dużej zawartości informacji ma obecnie ponad 10 milionów unikalnych odwiedzających.

Instrukcja

Z pewnością w pewnym momencie swojego życia stanąłeś przed praktycznym problemem, na który szukałeś rozwiązania. Jak poprawnie zbudować witrynę internetową? Jak prawidłowo układać płytki? Jak usunąć trojana z mojego komputera?

Instrukcje zrób to sam oferują czytelnikom konkretną wartość dodaną . Oszczędzasz im drogie, profesjonalne porady. Jeśli pomożesz im w ich problemach, będą polecać Twojego bloga i będą wracać w poszukiwaniu wskazówek.

Dobrym przykładem pod tym względem jest „Jak ona się ma”. Anglojęzyczny blog dla matek ma ponad dwa miliony obserwujących na Facebooku . Oprócz oryginalnych przepisów i pomysłów na dekoracje, czytelnicy znajdą tutaj instrukcje szycia zasłon lub kostiumów na Halloween.

Opinia

W mediach drukowanych kolumna jest uważana za najwyższą dyscyplinę. Przekazując swoją opinię na aktualny temat, poruszasz czytelników. Aby poprawnie napisać tego typu artykuł na blogu, należy śledzić wspólny wątek i obiektywnie dyskutować.

Do rozpoczęcia dyskusji szczególnie nadają się tematy kontrowersyjne politycznie i społecznie . Ciekawy jest również dobrze uzasadniony komentarz dotyczący rozwoju gospodarczego lub osiągnięć technicznych.

Wkład wideo

Nie wszyscy internauci lubią czytać. Z vlogiem , skrótem oznaczającym wideoblog, możesz również dotrzeć do szorstkiej lektury.

Przynajmniej od kiedy YouTuber Rezo osiągnął 14 milionów kliknięć dzięki swojemu wkładowi wideo „The Destruction of the CDU”, nikt już nie wątpi w jego potencjał.

Wielu vlogerów przesyła swoje posty do YouTube. Ale filmy zintegrowane na blogu również oferują różnorodność. Vlog Lonely Planet to przykład wysokiej jakości nagrań wideo. Autorzy wiedzą, jak połączyć wspaniałe obrazy z ekscytującymi tekstami.Format wideo jest również interesujący z punktu widzenia SEO. W 2018 roku filmy wideo stanowiły około 58% globalnego ruchu danych – i trend rośnie. Dlatego logiczne jest, że filmy jako format treści powinny przyciągać więcej uwagi i być może stanowić decydującą różnicę w strategii SEO.

Raport osobisty

Jedną z mocnych stron internetu jest udostępnianie indywidualnych doświadczeń dużej grupie odbiorców. W dobie internetu ludzie chcą czytać recenzje i oceny filmów, hoteli, samochodów i diet.

Niezależnie od tego, czy testujesz oprogramowanie, wypróbowujesz restauracje czy raportujesz o systemach inteligentnego domu: Twoja opinia się liczy. Zrównoważona między obiektywnymi kryteriami i osobistych wrażeń jest bardzo ważne.

Najlepszym blogiem w tym aspekcie jest „Berlin – Ick liebe dir”. W nim autorzy regularnie opisują lokale gastronomiczne, kluby nocne i parki rozrywki w stolicy Niemiec z osobistym akcentem.

Historia sukcesu

Historie sukcesu motywują nas w życiu codziennym. Ponadto tradycyjne media piszą głównie o negatywnych faktach, takich jak wypadki, morderstwa i klęski żywiołowe. Z tego powodu szczególnie popularne są narracje o pozytywnym tonie.

Osiągnięte i przekroczone cele oferują duży potencjał dla ruchu. Jako firma możesz wzbogacić studium przypadku o anegdoty lub opowiedzieć o projekcie z indywidualnej perspektywy.

Organizacja Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci Unicef ​​od lat publikuje na blogu, w jaki sposób jej projekty poprawiają życie dzieci w krajach rozwijających się. Wkład inspiruje ludzi na całym świecie.

Ranking

Czasami czytelnicy nie szukają długich artykułów, tylko dziesięciu najlepszych na określony temat. Jakie jest 10 najpiękniejszych plaż w Europie? Jakie jest 20 najbardziej niezwykłych pomysłów na prezenty świąteczne?

Artykuł best-of oferuje szybki przegląd w formie rankingu. Najwięcej przyciągają tu krótkie, wyraziste teksty pod nagłówkami. Jeśli czytelnik chce poznać 10 najbardziej romantycznych piosenek na randkę, nie potrzebuje długich opisów.

Nie zapomnij o aspektach SEO

Niezależnie od tego, jaki typ posta wybierzesz, nie powinieneś tracić z oczu najważniejszych kryteriów SEO :

  • Dobrze zbadane słowa kluczowe z dużą liczbą wyszukiwań
  • Słowa kluczowe wbudowane w nagłówki
  • Znaczące, „mówiące” adresy URL
  • Zoptymalizowane opisy meta
  • Wysokiej jakości linki zwrotne

Pierwsze wrażenie jest decydujące

W praktyce nie zawsze jest możliwe dokonanie ścisłego rozróżnienia między różnymi rodzajami artykułów na blogu. Twoja opinia nieuchronnie przekłada się na osobisty raport. Treść informacyjna może z kolei zawierać pierwszą dziesiątkę lub film.

Jednak aby poprawnie napisać artykuł na blogu, nigdy nie powinieneś tracić z oczu celu. Chcesz napisać o doświadczeniu lub podać fakty na dany temat? Czy chodzi głównie o Twoją opinię czy informacje?

Droga do wysokiego rankingu w Google jest trudna, ale nie niemożliwa do opanowania. Jeśli korzystasz ze wskazówek zawartych w tym poście w artykułach na blogu, jesteś już o krok dalej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *