8 wskazówek, jak zoptymalizować swój blog pod kątem SEO

Blog jest potężnym narzędziem marketingowym i (prawidłowo używany) może znacznie zwiększyć ruch w witrynie Twojej firmy. Blog lub magazyn jest niezastąpiony, zwłaszcza w przypadku wyszukiwań na szczycie ścieżki.

Wiele firm już bloguje, ale często bez dostrzegalnej strategii, co oznacza, że ​​brakuje pożądanej widoczności. W tym artykule pokażemy Ci 8 wskazówek i sposobów optymalizacji swojego bloga pod kątem wyszukiwarek, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu i większą widoczność.

Dlaczego moja firma potrzebuje bloga?

Wspomnieliśmy już w innym artykule, dlaczego każda firma potrzebuje firmowego bloga. Niemniej jednak ponownie pokrótce podsumujemy, dlaczego ten temat jest dla Ciebie interesujący.

Prawdopodobnie prawie nie ma firm, które nie mają strony internetowej. Jednak do wyróżnienia się z tłumu często nie wystarczy jedna strona internetowa. Użyj swojej witryny i publikuj treści w

  • Podziel się swoją wiedzą
  • Zwiększ widoczność wyszukiwanych haseł związanych z Twoją firmą
  • Wzmocnij więź z klientami
  • Sprzedawanie emocji zamiast produktów
  • Aby stworzyć centrum społecznościowe
  • Zwiększ ruch w witrynie i twórz wysokiej jakości linki zwrotne

Niezależnie od tego, czy jesteś start- upem, korporacją czy samotnym wojownikiem – dzięki profesjonalnie zarządzanemu i zoptymalizowanemu pod kątem SEO blog, możesz szybciej i skuteczniej osiągać cele swojej firmy. 9 na 10 blogów firmowych generuje niewielki lub żaden ruch, nie są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek takich jak Google i nie oferują swoim użytkownikom żadnej zauważalnej wartości dodanej. W naszych codziennych badaniach nieustannie zauważamy, jak wiele potencjału marnuje się pod względem treści. Pokażemy Ci 8 łatwych pierwszych kroków, jak zoptymalizować swoje posty na blogu.

8 wskazówek, jak zoptymalizować swój blog pod kątem wyszukiwarek

Skuteczny blog to coś więcej niż „napiszmy kilka akapitów o czymś dwa razy w miesiącu”.

Skuteczny blog jest zgodny ze strategią, opiera się na obszernych badaniach tematów i słów kluczowych i jest prowadzony przez ekspertów ds. Treści.

Wiele blogów ma cienką treść (prawie nie ma treści o wartości dodanej) i jest używanych bardziej jako narzędzie do publikowania wiadomości ze środowiska korporacyjnego.

Małe ostrzeżenie z góry: nasze wskazówki (z powodzeniem) nie mają zastosowania do tych blogów, ponieważ w takich przypadkach konieczna jest strategiczna restrukturyzacja.

Ale są też blogi i magazyny, które już świecą pod względem treści, ale nie uwzględniają małego SEO 1 x 1. Poniższe wskazówki są cenne w przypadku tego typu blogów, ponieważ zapewniają to

  • Google może lepiej zrozumieć i sklasyfikować Twoje treści
  • W dłuższej perspektywie generujesz większy ruch organiczny
  • Twoja widoczność w wyszukiwarkach rośnie

Poszukaj słów kluczowych

Badanie słów kluczowych powinno być jednym z pierwszych kroków w tworzeniu strategii blogowania pod kątem SEO.

Dzięki badaniu słów kluczowych możesz przede wszystkim dowiedzieć się, czego ludzie szukają w Google, a tym samym uniknąć tworzenia treści, które nikogo nie interesują.

W przypadku każdego wpisu na blogu sensowne jest skupienie się na głównym słowie kluczowym (głównym słowie kluczowym), a także rozważenie odpowiednich drugorzędnych i pokrewnych słów kluczowych podczas pisania, aby całkowicie omówić temat.Ponad 90% wszystkich witryn nie otrzymuje żadnego ruchu z Google. W wielu przypadkach przyczyną tego jest brak badań słów kluczowych, ponieważ strony internetowe i zawarte w nich treści nie są dostosowane do tego, czego szuka dana grupa docelowa.

Mądrze wybierz tytuł swojego posta na blogu

Jednym z podstawowych aspektów, których szukają wyszukiwarki podczas indeksowania Twojego posta na blogu, jest tytuł.

Tytuł, czyli nagłówek H1, pomaga Google zrozumieć, o czym jest Twój post. Z tego powodu Twoje główne słowo kluczowe zdecydowanie powinno pojawić się w tytule postu.

Dlatego upewnij się, że napiszesz „chwytliwy” tytuł, który zachęca do dalszej lektury oraz tytuł zoptymalizowany pod kątem SEO, który zawiera słowo kluczowe, dla którego chcesz uzyskać ranking.

Główne słowo kluczowe powinno pojawić się w adresie URL

Adres URL strony to kolejny ważny obszar, w którym powinno pojawić się i umieścić główne słowo kluczowe. 

Adres URL Twojego posta na blogu jest przeglądany przez wyszukiwarki, aby dowiedzieć się, o czym jest Twój post i jest czynnikiem rankingowym potwierdzonym przez Google.

Pamiętaj, aby podać adresy URL swojego bloga

  • są jak najkrótsze
  • mówią
  • Zawierają słowo kluczowe, dla którego chcesz uzyskać ranking

Zoptymalizuj swoje nagłówki

Nagłówki w poście na blogu (<H2>, <H3> itp.) Również odgrywają ważną rolę w SEO. 

Sprawdź, czy nagłówki zawierają główne słowo kluczowe. Ale nie przesadzaj, aby uniknąć upychania słów kluczowych. 

Upewnij się również, że masz czystą hierarchię nagłówków; na przykład w poście na blogu powinien znajdować się tylko jeden nagłówek <H1>. 

  • Twój H1 to tytuł, pojawia się tylko raz i informuje czytelnika, o czym jest wpis na blogu.
  • H2 są podobne do rozdziałów w książkach, które opisują główne tematy, które omówisz w sekcjach artykułu.
  • Dodatkowe pozycje, od H3 do H6, służą jako dodatkowe podpozycje w ramach każdej sekcji.

Połącz poprawnie

Prawidłowe łączenie oznacza, że ​​łączysz oba wewnętrzne linki, aby odsyłać do dalszych informacji na swoim blogu, a także wstawiasz wysokiej jakości linki zewnętrzne, które wskazują dalsze informacje z zewnętrznych witryn internetowych, a także stanowią czynnik rankingowy dla Google.

Linki wewnętrzne pomagają również wyszukiwarce lepiej zrozumieć strukturę Twojej witryny. Zwróć uwagę na zrozumiałe teksty kotwicy, aby Twoi użytkownicy i Google wiedzieli, jaka treść jest ukryta za linkiem.W Polsce panuje powszechny „strach przed powiązaniami zewnętrznymi”. Krążą plotki, że linki zewnętrzne mogą zaszkodzić SEO. W rzeczywistości jest odwrotnie – wysokiej jakości i pomocne dodatkowe linki mogą pomóc zwiększyć Twoją widoczność i uszczęśliwić użytkowników i Google.

Zoptymalizuj swoje obrazy pod kątem SEO

Istnieją dwa kluczowe aspekty optymalizacji obrazów pod kątem SEO. Pierwszym jest wybranie prawidłowej nazwy pliku. 

Zintegruj swoje główne słowo kluczowe z nazwą pliku obrazu, aby dać Google wyraźne sygnały, o czym jest artykuł – na przykład „Damenschuhe.jpg” (główne słowo kluczowe: buty damskie).

Drugim aspektem jest tag alt. Tag alt powinien zawierać opis tego, co widać na obrazku – na przykład „brązowy but damski na obcasie”.

Napisz opis meta

Opisy meta są tym, co jest wyświetlane jako fragment, gdy Google wyświetla Twoją stronę jako wynik wyszukiwania (jest to znane jako SERP). 

Twój opis meta to krótkie podsumowanie tego, o czym jest Twój post na blogu i powinien zawierać główne słowo kluczowe, które zostanie pogrubione w wynikach wyszukiwania.

Możesz również użyć metaopisu, aby zachęcić czytelnika do napisania swojego artykułu na blogu i drażnić, czego się spodziewać.

Odśwież swoje stare posty na blogu

Google nie chce dostarczać swoim użytkownikom nieaktualnych i przestarzałych informacji. 

Posty na blogach, które są regularnie aktualizowane, sygnalizują Google, że Twoja witryna jest świeża i aktualna. Wzbogacaj więc stare posty na blogu o nowe informacje, obrazy i filmy oraz optymalizuj istniejące treści.

Wniosek

Kiedy ostatnio sprawdzałeś, czy naprawdę wykorzystujesz pełny potencjał swojego bloga, aby skutecznie zwiększyć ruch na swojej stronie, a tym samym także prośby o kontakt?

Dzięki naszym 8 wskazówkom dotyczącym optymalizacji artykułów na blogu Google lepiej zrozumie, o czym są Twoje treści i nagrodzi Cię bardziej zadowolonymi użytkownikami.

Czy chciałbyś, aby Twój blog był pod opieką specjalistów od treści i przekształcił go w bardzo wydajne narzędzie marketingowe, które przyciągnie nowych klientów do Twojej firmy? Następnie porozmawiaj z nami i umów się na bezpłatną konsultację wstępną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *